w naszej ofercie: 13071 imprez, 5561 terminów!

+48 12 648 99 77
+48 12 647 11 88
+48 12 647 22 66
E-mail:
Hasło:
Wycieczka Japonia ostatnich samurajów 2020
Wszystko o tej ofercie wie:

WYCIECZKA JAPONIA OSTATNICH SAMURAJÓW 2020

Wycieczki do Japonii 2020, Zwiedzanie Japonii 2020, Wycieczka do Japonii, Japonia 2020

Wyżywienie: śniadanie (BB)
Ocena oferty:
Kod oferty:
246849617
oferta w pdf
WYCIECZKA JAPONIA OSTATNICH SAMURAJÓW 2020
Wycieczki do Japonii 2019, Zwiedzanie Japonii 2020, Wycieczka do Japonii, Japonia 2020
TOKIO - HAKONE - GÓRA FUJI - HAMAMATSU - KIOTO - OSAKA - GÓRA KOYA - HIROSZIMA - MIJAJIMA - NARA - OSAKA
Dzień 1. Warszawa - Tokio Wylot z Warszawy.
Dzień 2. Tokio Przylot do Tokio i rozpoczęcie programu. Przejazd do hotelu, zakwaterowanie i czas wolny. Następnie wycieczka przybliżająca kulturę Japonii (metrem) z japońską ceremonią picia herbaty (w typowych japońskich kimonach). Nocleg w hotelu w Tokio.
Dzień 3. Tokio Po śniadaniu całodzienne zwiedzanie Tokio. Zobaczymy mauzoleum cesarza Meiji, twórcy współczesnej potęgi Japonii i położoną nieopodal dzielnicę handlowo rozrywkową Harajuku. Następnie tysiącletnia świątynia Asakusa oraz spacer ulicą handlową Nakamise. Na zakończenie Wschodni Ogród Pałacowy - jedyna część Pałacu Cesarskiego dostępna dla zwiedzających. Po południu powrót do hotelu. Nocleg w hotelu w Tokio.
Dzień 4. Tokio Po śniadaniu wyjazd do Nikko - historyczne miasto stanowi ważny ośrodek kultu religijnego. Zwiedzanie kompleksu świątynnego, w tym Świątyni Toshogu z pagodą z XVIII wieku, kilkoma bogato rzeźbionymi bramami, zabudowaniami gospodarczymi, biblioteką i słynną w Japonii figurką śpiącego kota. Następnie świątynia Rinnoji z Pawilonem Trzech Buddów i złoconym wizerunkiem bogini miłosierdzia Kannon oraz skarbcem. Następnie wizyta w destylarni sake. Wieczorem powrót do hotelu w Tokio.
Dzień 5. Tokio - Hakone - Góra Fuji - Hamamatsu Śniadanie w hotelu, a następnie wyjazd do Hakone i zwiedzanie wulkanicznej Doliny Owakudani*. Następnie przejazd pod Górę Fuji (3776 m n.p.m.) - najwyższy szczyt i symbol Japonii. W centrum informacyjnym poznamy historię i geologiczną charakterystykę góry - wulkanu (ostatnia erupcja w 1708 r.). Po południu przejazd do Hamamatsu. Zakwaterowanie i nocleg.
* w przypadku aktywności wulkanicznej zamiast Doliny Owakudani zwiedzanie parku Oishi, z którego rozpościerają się widoki na Jezioro Kawaguchi i Górę Fuji.
Dzień 6. Hamamatsu - Kioto - Osaka Po śniadaniu przejazd do Kioto i zwiedzanie miasta. Zobaczymy świątynię Kinkaku-ji (Świątynia Złotego Pawilonu zwana również Rokuon-ji - Świątynią w Ogrodzie Jeleni) - budowla pochodzi z XIV wieku i początkowo stanowiła rezydencję szoguna Yoshimitsu Ashikagi, zamienioną przez jego syna w świątynię. Następnie buddyjska Świątynia Kyomizu (Czysta Woda) - wpisana na listę dziedzictwa UNESCO, założona w VIII w., obecne budynki pochodzą z XVII w. Swoją nazwę zawdzięcza wodospadowi spływającemu z pobliskich wzgórz. Następnie spacer dzielnicą gejsz - Gion, założoną w średniowieczu naprzeciwko szintoistycznego sanktuarium Yasaka. Przejazd do Osaki, zakwaterowanie i nocleg.
Dzień 7. Osaka Po śniadaniu wycieczka po Osace (metrem). Zobaczymy Zamek w Osace - pochodząca z XVI w konstrukcja jest jednym z symboli Japonii i odegrała ważną rolę w zjednoczeniu kraju w XVI w. Następnie Świątynia Shitenoji. Na koniec dzielnica Namba - centrum handlu, rozrywki i życia nocnego.
Dzień 8. Osaka Po śniadaniu wycieczka na Górę Koya, położoną na południe od Osaki, w łańcuchu Kii, gdzie od 805 r znajduje się siedziba ważnej sekty buddyzmu japońskiego - Shingon. Założony pierwotnie klasztor przekształcił się w ośrodek studiów religijnych i ważne miejsce pielgrzymkowe, wpisane na listę dziedzictwa UNESCO. Na Górę Koya wjedziemy autokarem. Odwiedzimy pierwszą świątynię Danjo Garan (IX w), najważniejszą świątynię buddyzmu Shingon - Kongobuji (XII w.) oraz sanktuarium i cmentarz Okunoin. Powrót do Osaki na nocleg.
Dzień 9. Osaka - Nara - Hiroszima Po śniadaniu wycieczka pociągiem do Nara, dawnej stolicy Japonii z VIII w. To starożytne miasto szczytowy okres rozwoju przeżywało ponad 1000 lat temu. Na terenie dawnej metropolii zwiedzanie parku Nara, gdzie obecnie żyją oswojone daniele (w czasach przedbuddyjskich uważane były za posłańców bogów) oraz najważniejszej w mieście świątyni Todaiji z największym na świecie miedzianym posągiem siedzącego Buddy. Rzeźba waży 495 ton i mierzy 16 metrów, na jej pozłocenie zużyto 132 kg złota. Następnie zwiedzanie świątyni Kofukuji, przeniesionej w to miejsce z Kioto w 710 r. Powrót do Osaki i przejazd szybkim pociągiem (JR Shinkansen) do Hiroszimy. Transfer do hotelu, zakwaterowanie i nocleg.
Dzień 10. Hiroszima Po śniadaniu zwiedzanie miasta tramwajem - Kopuła Bomby Atomowej (dawny Pawilon Promocji Przemysłu), Park Pokoju, a w nim Dziecięcy Pomnik Pokoju, Dzwon Pokoju oraz Muzeum Bomby Atomowej z modelem miasta sprzed i po wybuchu bomby oraz licznymi eksponatami związanymi z wstrząsającym wydarzeniem, jakim było zrzucenie bomby atomowej na Hiroszimę 6 sierpnia 1945 roku. Przejazd do portu i rejs do Mijajimy. Na wyspie zwiedzanie Itsukushimy - poświęconej trzem morskim boginiom świątyni szintoistycznej zbudowanej na platformie podtrzymywanej przez wbite w wodę pale. Kompleks stanowi perełkę architektury sakralnej z okresu Heian. Świątynię poprzedza sławna karmazynowa brama (torii), stanowiąca jedną z wizytówek Japonii. Powrót pociągiem do Hiroszimy i nocleg w hotelu.
Dzień 11. Hiroszima - Osaka Po śniadaniu przejazd szybkim pociągiem (JR Shinkansen) do Osaki. Czas wolny.
Dzień 12. Osaka - Warszawa Po śniadaniu przejazd na lotnisko Kansai, zakończenie programu i wylot do Polski. Przylot na lotnisko w Warszawie.
WYPOSAŻENIE HOTELU
Brak udogodnień dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
OBSŁUGA:

WYCIECZKA JAPONIA OSTATNICH SAMURAJÓW 2020
Wycieczki do Japonii 2019, Zwiedzanie Japonii 2020, Wycieczka do Japonii, Japonia 2020

TOKIO - HAKONE - GÓRA FUJI - HAMAMATSU - KIOTO - OSAKA - GÓRA KOYA - HIROSZIMA - MIJAJIMA - NARA - OSAKA

Dzień 1. Warszawa - Tokio Wylot z Warszawy.

Dzień 2. Tokio Przylot do Tokio i rozpoczęcie programu. Przejazd do hotelu, zakwaterowanie i czas wolny. Następnie wycieczka przybliżająca kulturę Japonii (metrem) z japońską ceremonią picia herbaty (w typowych japońskich kimonach). Nocleg w hotelu w Tokio.

Dzień 3. Tokio Po śniadaniu całodzienne zwiedzanie Tokio. Zobaczymy mauzoleum cesarza Meiji, twórcy współczesnej potęgi Japonii i położoną nieopodal dzielnicę handlowo rozrywkową Harajuku. Następnie tysiącletnia świątynia Asakusa oraz spacer ulicą handlową Nakamise. Na zakończenie Wschodni Ogród Pałacowy - jedyna część Pałacu Cesarskiego dostępna dla zwiedzających. Po południu powrót do hotelu. Nocleg w hotelu w Tokio.

Dzień 4. Tokio Po śniadaniu wyjazd do Nikko - historyczne miasto stanowi ważny ośrodek kultu religijnego. Zwiedzanie kompleksu świątynnego, w tym Świątyni Toshogu z pagodą z XVIII wieku, kilkoma bogato rzeźbionymi bramami, zabudowaniami gospodarczymi, biblioteką i słynną w Japonii figurką śpiącego kota. Następnie świątynia Rinnoji z Pawilonem Trzech Buddów i złoconym wizerunkiem bogini miłosierdzia Kannon oraz skarbcem. Następnie wizyta w destylarni sake. Wieczorem powrót do hotelu w Tokio.

Dzień 5. Tokio - Hakone - Góra Fuji - Hamamatsu Śniadanie w hotelu, a następnie wyjazd do Hakone i zwiedzanie wulkanicznej Doliny Owakudani*. Następnie przejazd pod Górę Fuji (3776 m n.p.m.) - najwyższy szczyt i symbol Japonii. W centrum informacyjnym poznamy historię i geologiczną charakterystykę góry - wulkanu (ostatnia erupcja w 1708 r.). Po południu przejazd do Hamamatsu. Zakwaterowanie i nocleg.
* w przypadku aktywności wulkanicznej zamiast Doliny Owakudani zwiedzanie parku Oishi, z którego rozpościerają się widoki na Jezioro Kawaguchi i Górę Fuji.

Dzień 6. Hamamatsu - Kioto - Osaka Po śniadaniu przejazd do Kioto i zwiedzanie miasta. Zobaczymy świątynię Kinkaku-ji (Świątynia Złotego Pawilonu zwana również Rokuon-ji - Świątynią w Ogrodzie Jeleni) - budowla pochodzi z XIV wieku i początkowo stanowiła rezydencję szoguna Yoshimitsu Ashikagi, zamienioną przez jego syna w świątynię. Następnie buddyjska Świątynia Kyomizu (Czysta Woda) - wpisana na listę dziedzictwa UNESCO, założona w VIII w., obecne budynki pochodzą z XVII w. Swoją nazwę zawdzięcza wodospadowi spływającemu z pobliskich wzgórz. Następnie spacer dzielnicą gejsz - Gion, założoną w średniowieczu naprzeciwko szintoistycznego sanktuarium Yasaka. Przejazd do Osaki, zakwaterowanie i nocleg.

Dzień 7. Osaka Po śniadaniu wycieczka po Osace (metrem). Zobaczymy Zamek w Osace - pochodząca z XVI w konstrukcja jest jednym z symboli Japonii i odegrała ważną rolę w zjednoczeniu kraju w XVI w. Następnie Świątynia Shitenoji. Na koniec dzielnica Namba - centrum handlu, rozrywki i życia nocnego.

Dzień 8. Osaka Po śniadaniu wycieczka na Górę Koya, położoną na południe od Osaki, w łańcuchu Kii, gdzie od 805 r znajduje się siedziba ważnej sekty buddyzmu japońskiego - Shingon. Założony pierwotnie klasztor przekształcił się w ośrodek studiów religijnych i ważne miejsce pielgrzymkowe, wpisane na listę dziedzictwa UNESCO. Na Górę Koya wjedziemy autokarem. Odwiedzimy pierwszą świątynię Danjo Garan (IX w), najważniejszą świątynię buddyzmu Shingon - Kongobuji (XII w.) oraz sanktuarium i cmentarz Okunoin. Powrót do Osaki na nocleg.

Dzień 9. Osaka - Nara - Hiroszima Po śniadaniu wycieczka pociągiem do Nara, dawnej stolicy Japonii z VIII w. To starożytne miasto szczytowy okres rozwoju przeżywało ponad 1000 lat temu. Na terenie dawnej metropolii zwiedzanie parku Nara, gdzie obecnie żyją oswojone daniele (w czasach przedbuddyjskich uważane były za posłańców bogów) oraz najważniejszej w mieście świątyni Todaiji z największym na świecie miedzianym posągiem siedzącego Buddy. Rzeźba waży 495 ton i mierzy 16 metrów, na jej pozłocenie zużyto 132 kg złota. Następnie zwiedzanie świątyni Kofukuji, przeniesionej w to miejsce z Kioto w 710 r. Powrót do Osaki i przejazd szybkim pociągiem (JR Shinkansen) do Hiroszimy. Transfer do hotelu, zakwaterowanie i nocleg.

Dzień 10. Hiroszima Po śniadaniu zwiedzanie miasta tramwajem - Kopuła Bomby Atomowej (dawny Pawilon Promocji Przemysłu), Park Pokoju, a w nim Dziecięcy Pomnik Pokoju, Dzwon Pokoju oraz Muzeum Bomby Atomowej z modelem miasta sprzed i po wybuchu bomby oraz licznymi eksponatami związanymi z wstrząsającym wydarzeniem, jakim było zrzucenie bomby atomowej na Hiroszimę 6 sierpnia 1945 roku. Przejazd do portu i rejs do Mijajimy. Na wyspie zwiedzanie Itsukushimy - poświęconej trzem morskim boginiom świątyni szintoistycznej zbudowanej na platformie podtrzymywanej przez wbite w wodę pale. Kompleks stanowi perełkę architektury sakralnej z okresu Heian. Świątynię poprzedza sławna karmazynowa brama (torii), stanowiąca jedną z wizytówek Japonii. Powrót pociągiem do Hiroszimy i nocleg w hotelu.

Dzień 11. Hiroszima - Osaka Po śniadaniu przejazd szybkim pociągiem (JR Shinkansen) do Osaki. Czas wolny.

Dzień 12. Osaka - Warszawa Po śniadaniu przejazd na lotnisko Kansai, zakończenie programu i wylot do Polski. Przylot na lotnisko w Warszawie.

WYPOSAŻENIE HOTELU

Brak udogodnień dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

OBSŁUGA w języku polskim

Terminy i ceny

Warszawa Berlin Wolne miejsca
07.11-18.11.2019 11099 PLN 12329 PLN Sprawdź
19.03-30.03.2020 11449 PLN 11829 PLN Sprawdź
10.09-21.09.2020 11449 PLN 11829 PLN Sprawdź

Zniżki i dopłaty

Dwa posiłki : Dopłata 1386 PLN
Dopłata do podróżującego samotnie : Dopłata 2356 PLN
Dopłata do pokoju jednoosobowego : Dopłata 2772 PLN
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (obowiązkowe) : Dopłata 13 PLN
Ubezpieczenie kosztów rezygnacji : Dopłata 3% od sumy
Ubezpieczenie kosztów rezygnacji + choroby przewlekłe : Dopłata 9% od sumy

Zakwaterowanie

Hotel star star star

zakwaterowanie w hotelach 3 *** w pokojach 2 osobowych z łazienkami i klimatyzacją,
Brak udogodnień dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
zakwaterowanie w hotelach 3 *** w pokojach 2 osobowych z łazienkami i klimatyzacją,

Brak udogodnień dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Wyżywienie

śniadanie (BB)

śniadania w formie bufetu w hotelu

Transport

Cena zawiera

- przelot na trasie Warszawa-Tokio Osaka - Warszawa z przesiadkami
- opłaty lotniskowe, ubezpieczenie KL, NNW
- zakwaterowanie w hotelach 3 *** w pokojach 2 osobowych z łazienkami i klimatyzacją,
- śniadania w formie bufetu w hotelu
- lokalny transport metrem lub autokarem
- zwiedzanie wg programu (bez biletów wstępu do zwiedzanych obiektów i dodatkowo płatnych wycieczek),
- serwis  polskiego pilota.

- przelot na trasie Warszawa-Tokio Osaka - Warszawa z przesiadkami
- opłaty lotniskowe, ubezpieczenie KL, NNW
- zakwaterowanie w hotelach 3 *** w pokojach 2 osobowych z łazienkami i klimatyzacją,
- śniadania w formie bufetu w hotelu
- lokalny transport metrem lub autokarem
- zwiedzanie wg programu (bez biletów wstępu do zwiedzanych obiektów i dodatkowo płatnych wycieczek),
- serwis  polskiego pilota.

Cena nie zawiera

- obowiązkowa opłata za wstępy do zwiedzanych obiektów, obsługa lokalnych przewodników, serwis miejscowego agenta, zwyczajowe napiwki i inne opłaty lokalne w wysokości ok. 65000 JPY na osobę jako pakiet płatny lokalnemu kontrahentowi (pilotowi) na miejscu wycieczki,
- dopłaty do zakwaterowania w pokoju pojedynczym, albo tańszej opcji "podróżujący samotnie" (uczestnik może być dokwaterowany do innej osoby tej samej płci) - w przypadku realizacji dokwaterowania w ramach opcji "podróżujący samotnie", dopłata zostanie anulowana
- dopłaty do obiadokolacji

- obowiązkowa opłata za wstępy do zwiedzanych obiektów, obsługa lokalnych przewodników, serwis miejscowego agenta, zwyczajowe napiwki i inne opłaty lokalne w wysokości ok. 65000 JPY na osobę jako pakiet płatny lokalnemu kontrahentowi (pilotowi) na miejscu wycieczki,
- dopłaty do zakwaterowania w pokoju pojedynczym, albo tańszej opcji "podróżujący samotnie" (uczestnik może być dokwaterowany do innej osoby tej samej płci) - w przypadku realizacji dokwaterowania w ramach opcji "podróżujący samotnie", dopłata zostanie anulowana
- dopłaty do obiadokolacji

Przewodnik

KLIMAT
Południkowe położenie sprawia, że Japonia leży w zasięgu trzech stref klimatycznych: na południu - zwrotnikowej, w części środkowej - podzwrotnikowej, a na północy - umiarkowanej ciepłej. Na strefowość klimatyczną nakłada się klimat monsunowy, którego zasięg obejmuje wyspy i kształtuje morski charakter klimatu kraju. Poza wyspami Nansei oraz południową częścią Kiusiu w Japonii wyraźnie zaznaczają się cztery pory roku. Napływ chłodnych mas powietrza z kontynentu azjatyckiego w zimie oraz ciepłych mas znad Pacyfiku w lecie jest przyczyną znacznego zróżnicowania klimatu w poszczególnych częściach archipelagu. W górach niezależnie od pory roku, temperatura spada wraz z wysokością, średnio o 0,6 °C co 100 m. Średnia ilość opadów wzrasta z północy na południe i wynosi od 800 - 1500 mm na Hokkaido do 2000 - 3000 mm na wyspach Nansei.
Średnie temperatury w Tokio wahają się od około 5 °C zimą, przez około 15-20 °C wiosną i jesienią, do około 26 °C latem. 
WALUTA
Walutą Japonii jest jen.
100 JPY = 3,47 PLN (kwiecień 2016)
W obiegu są banknoty o nominałach: 1000, 2000, 5000, 10000 JPY oraz monety o wartości: 1, 5, 10, 50, 100, 500 jenów.
Większość kart kredytowych jest szeroko akceptowana w Japonii. Najlepiej posiadać karty kredytowe Visa, Master Card lub American Express. Nierzadko można napotkać trudności przy płatnościach kartą w sklepie, hotelu, punkcie usługowym, dlatego dobrze mieć przy sobie zapas gotówki. 
Zabierając ze sobą dolary amerykańskie należy pamiętać, że akceptowane są banknoty nieuszkodzone, niepopisane, wydane minimum po 2006 roku. Nie ma konieczności posiadania banknotów o niskich nominałach, ponieważ są one wymieniane na lokalną walutę.
CZAS LOTU
Warszawa - lotnisko europejskie np. Frankfurt, Amsterdam - ok. 2godz.
Lotnisko europejskie Osaka - ok. 12 godz.
Lotnisko europejskie Tokio - ok. 12 godz.
RÓŻNICE CZASOWE
Przylatując do Japonii należy przestawić zegarki o 8 godzin do przodu względem czasu polskiego.
ELEKTRYCZNOŚĆ
W Japonii napięcie elektryczne wynosi 100V 60 HZ. Należy wyposażyć się w adaptery umożliwiające podłączenie sprzętu do typu gniazdka. Adaptery można kupić na lotniskach lub w sklepach ze sprzętem elektronicznym lub turystycznym.
CIEKAWOSTKI
Kultura Japonii należy do najbardziej zachwycających i ekscytujących na świecie główny wpływ wywarła na nią cywilizacja chińska. W Państwie Środka narodziły się charakterystyczne dla Japonii dziedziny sztuki, takie jak origami, suiseki, czy pielęgnowanie drzewek bonsai. To stamtąd też w XIII wieku dotarł do Kraju Kwitnącej Wiśni buddyzm, będący inspiracją dla rozwoju nowych nurtów i form w malarstwie, kaligrafii czy poezji. Wcześniej japońscy mistrzowie odeszli od wiernego naśladowania chińskich wzorów, z ich przywiązaniem do symetrii. Stąd też w sztukach plastycznych główny plan znajduje się poza środkiem dzieła, a w mowie, słowie pisanym oraz w sztuce w ogóle domysł często przeważa nad jednoznacznością lub konkretem
Mieszkańcami Japonii są przede wszystkim Japończycy (99%) oraz niewielkie grupy Koreańczyków, Chińczyków, Amerykanów, Filipińczyków. 
W Japonii rozróżniamy 5 systemów wierzeń i filozofii życia. Są to shintoizm, buddyzm, konfucjanizm, chrześcijaństwo i islam. Najgłębiej zakorzeniony w życiu i tradycji Japończyków jest shintoizm.
Flaga Japonii nazywa się Hinomaru (słoneczny okrąg) to czerwony okrąg symbolizujący słońce. Nie jest pewne, kiedy ten symbol był użyty na flagach po raz pierwszy. Niemniej jednak pierwsze wzmianki pochodzą z XII wieku, kiedy to czerwone okręgi były malowane przez samurajów na wachlarzach. W 1868 roku został utworzony rząd Meiji, kiedy to rodzina Tokugawa straciła swoją polityczną siłę. 27 stycznia 1870 roku Hinomaru została oficjalnie uznana za flagę Japonii na statkach komercyjnych. W 1872 roku Hinomaru po raz pierwszy znalazła się na budynku rządowym. Tak samo jak w przypadku hymnu, nie brakuje krytyki, że symbol na fladze zbyt mocno nawiązuje do militaryzmu, co nie podoba się niektórym obywatelom kraju Wschodzącego Słońca. 
TRANSPORT
Kraj Wschodzącego Słońca posiada doskonale utrzymaną, liczącą ok. 1 mln km długości (5. miejsce na świecie, po USA, Indiach, Chinach i Brazylii) sieć dróg kołowych. Szybki rozwój motoryzacji przyczynił się do rozbudowy systemu autostrad, łączących wszystkie większe miasta, a których długość wynosi ok. 6 tys km. Transport samochodowy odgrywa zasadniczą rolę w przewozach pasażerów oraz ładunków na terenie Japonii. W Japonii obowiązuje ruch lewostronny.
W żadnym innym kraju, koleją, metrem czy tramwajem nie podróżuje i dojeżdża do pracy tyle osób co w Japonii. Dumą Japończyków jest osiągający prędkość ok. 300 km/h Shinkansen, którego pierwsza linia połączyła w 1964 Tokio z Osaką. Wynosząca obecnie 1 850 km i nadal rozbudowywana sieć tej szybkiej kolei, poruszającej się po szerszych niźli pozostałe torach, jest w pełni zelektryfikowana i zautomatyzowana. Cztery największe wyspy archipelagu posiadają połączenia kolejowe, na których głównym przewoźnikiem jest grupa JR. Tokio, Jokohama, Osaka, Nagoja, Sapporo, Kobe, Kioto, Fukuoka, a także Sendai posiadają metro. Ponadto komunikację podmiejską uzupełniają inne systemy, takie jak napowietrzna kolej jednoszynowa oraz tramwaje.
Kraj Kwitnącej Wiśni posiada doskonale rozwinięty transport lotniczy, który z uwagi na wyspiarski charakter kraju, ma zasadnicze znaczenie w międzynarodowym ruchu pasażerskim. Po Stanach Zjednoczonych Japonia jest drugim krajem na świecie o największych przewozach ładunków i osób. Główne międzynarodowe porty lotnicze to: Międzynarodowy port lotniczy Narita obsługujący aglomerację Tokio, Port lotniczy Kansai w Osace oraz Chubu w Nagoi. Jednak największym japońskim oraz czwartym największym na świecie jest port lotniczy Haneda w Tokio, który swą wysoką pozycję utrzymuje pomimo tego, że obsługuje jedynie loty krajowe.
WIZY
Wiza nie jest wymagana w przypadku wyjazdów turystycznych trwających do 90 dni oraz wyjazdów służbowych (konferencje, spotkania biznesowe itp.). 
PRZEDSTAWICIELSTWA DYPLOMATYCZNE akredytowane w Japonii
Ambasada RP
2-13-5 Mita, Meguro-ku, Tokyo 153-0062
tel. (81) 3- 5794-7020 Wydział Konsularny: (81) 3-5794-7040
fax. (81) 3-5794-7024 (z Japonii) 
e-mail: polamb@poland.or.jp 
http://www.poland.or.jp
Konsulat RP w Osace
Konsul Honorowy: Kazuko Takashima
3-1-1, Nakamiya Ohike, Hirakata, Osaka 573-0004
tel. (81) 72-849-2218 
fax. (81) 72-848-5315 
e-mail: kako@muc.biglobe.ne.jp
PRZEDSTAWICIELSTWA DYPLOMATYCZNE akredytowane w Polsce
Ambasada Japonii
ul. Szwoleżerów 8, 00-464 Warszawa
tel.: (22) 696 5000, faks: (22) 696 5001
godziny otwarcia: 8:30 - 18:00 (pon.-pt.)
uwaga: Ambasada nie działa w święta polskie i japońskie

KLIMAT
Południkowe położenie sprawia, że Japonia leży w zasięgu trzech stref klimatycznych: na południu - zwrotnikowej, w części środkowej - podzwrotnikowej, a na północy - umiarkowanej ciepłej. Na strefowość klimatyczną nakłada się klimat monsunowy, którego zasięg obejmuje wyspy i kształtuje morski charakter klimatu kraju. Poza wyspami Nansei oraz południową częścią Kiusiu w Japonii wyraźnie zaznaczają się cztery pory roku. Napływ chłodnych mas powietrza z kontynentu azjatyckiego w zimie oraz ciepłych mas znad Pacyfiku w lecie jest przyczyną znacznego zróżnicowania klimatu w poszczególnych częściach archipelagu. W górach niezależnie od pory roku, temperatura spada wraz z wysokością, średnio o 0,6 °C co 100 m. Średnia ilość opadów wzrasta z północy na południe i wynosi od 800 - 1500 mm na Hokkaido do 2000 - 3000 mm na wyspach Nansei.
Średnie temperatury w Tokio wahają się od około 5 °C zimą, przez około 15-20 °C wiosną i jesienią, do około 26 °C latem. 

WALUTA
Walutą Japonii jest jen.
100 JPY = 3,47 PLN (kwiecień 2016)
W obiegu są banknoty o nominałach: 1000, 2000, 5000, 10000 JPY oraz monety o wartości: 1, 5, 10, 50, 100, 500 jenów.
Większość kart kredytowych jest szeroko akceptowana w Japonii. Najlepiej posiadać karty kredytowe Visa, Master Card lub American Express. Nierzadko można napotkać trudności przy płatnościach kartą w sklepie, hotelu, punkcie usługowym, dlatego dobrze mieć przy sobie zapas gotówki. 
Zabierając ze sobą dolary amerykańskie należy pamiętać, że akceptowane są banknoty nieuszkodzone, niepopisane, wydane minimum po 2006 roku. Nie ma konieczności posiadania banknotów o niskich nominałach, ponieważ są one wymieniane na lokalną walutę.

CZAS LOTU
Warszawa - lotnisko europejskie np. Frankfurt, Amsterdam - ok. 2godz.
Lotnisko europejskie Osaka - ok. 12 godz.
Lotnisko europejskie Tokio - ok. 12 godz.

RÓŻNICE CZASOWE
Przylatując do Japonii należy przestawić zegarki o 8 godzin do przodu względem czasu polskiego.

ELEKTRYCZNOŚĆ
W Japonii napięcie elektryczne wynosi 100V 60 HZ. Należy wyposażyć się w adaptery umożliwiające podłączenie sprzętu do typu gniazdka. Adaptery można kupić na lotniskach lub w sklepach ze sprzętem elektronicznym lub turystycznym.

CIEKAWOSTKI
Kultura Japonii należy do najbardziej zachwycających i ekscytujących na świecie główny wpływ wywarła na nią cywilizacja chińska. W Państwie Środka narodziły się charakterystyczne dla Japonii dziedziny sztuki, takie jak origami, suiseki, czy pielęgnowanie drzewek bonsai. To stamtąd też w XIII wieku dotarł do Kraju Kwitnącej Wiśni buddyzm, będący inspiracją dla rozwoju nowych nurtów i form w malarstwie, kaligrafii czy poezji. Wcześniej japońscy mistrzowie odeszli od wiernego naśladowania chińskich wzorów, z ich przywiązaniem do symetrii. Stąd też w sztukach plastycznych główny plan znajduje się poza środkiem dzieła, a w mowie, słowie pisanym oraz w sztuce w ogóle domysł często przeważa nad jednoznacznością lub konkretem
Mieszkańcami Japonii są przede wszystkim Japończycy (99%) oraz niewielkie grupy Koreańczyków, Chińczyków, Amerykanów, Filipińczyków. 
W Japonii rozróżniamy 5 systemów wierzeń i filozofii życia. Są to shintoizm, buddyzm, konfucjanizm, chrześcijaństwo i islam. Najgłębiej zakorzeniony w życiu i tradycji Japończyków jest shintoizm.
Flaga Japonii nazywa się Hinomaru (słoneczny okrąg) to czerwony okrąg symbolizujący słońce. Nie jest pewne, kiedy ten symbol był użyty na flagach po raz pierwszy. Niemniej jednak pierwsze wzmianki pochodzą z XII wieku, kiedy to czerwone okręgi były malowane przez samurajów na wachlarzach. W 1868 roku został utworzony rząd Meiji, kiedy to rodzina Tokugawa straciła swoją polityczną siłę. 27 stycznia 1870 roku Hinomaru została oficjalnie uznana za flagę Japonii na statkach komercyjnych. W 1872 roku Hinomaru po raz pierwszy znalazła się na budynku rządowym. Tak samo jak w przypadku hymnu, nie brakuje krytyki, że symbol na fladze zbyt mocno nawiązuje do militaryzmu, co nie podoba się niektórym obywatelom kraju Wschodzącego Słońca. 

TRANSPORT
Kraj Wschodzącego Słońca posiada doskonale utrzymaną, liczącą ok. 1 mln km długości (5. miejsce na świecie, po USA, Indiach, Chinach i Brazylii) sieć dróg kołowych. Szybki rozwój motoryzacji przyczynił się do rozbudowy systemu autostrad, łączących wszystkie większe miasta, a których długość wynosi ok. 6 tys km. Transport samochodowy odgrywa zasadniczą rolę w przewozach pasażerów oraz ładunków na terenie Japonii. W Japonii obowiązuje ruch lewostronny.
W żadnym innym kraju, koleją, metrem czy tramwajem nie podróżuje i dojeżdża do pracy tyle osób co w Japonii. Dumą Japończyków jest osiągający prędkość ok. 300 km/h Shinkansen, którego pierwsza linia połączyła w 1964 Tokio z Osaką. Wynosząca obecnie 1 850 km i nadal rozbudowywana sieć tej szybkiej kolei, poruszającej się po szerszych niźli pozostałe torach, jest w pełni zelektryfikowana i zautomatyzowana. Cztery największe wyspy archipelagu posiadają połączenia kolejowe, na których głównym przewoźnikiem jest grupa JR. Tokio, Jokohama, Osaka, Nagoja, Sapporo, Kobe, Kioto, Fukuoka, a także Sendai posiadają metro. Ponadto komunikację podmiejską uzupełniają inne systemy, takie jak napowietrzna kolej jednoszynowa oraz tramwaje.
Kraj Kwitnącej Wiśni posiada doskonale rozwinięty transport lotniczy, który z uwagi na wyspiarski charakter kraju, ma zasadnicze znaczenie w międzynarodowym ruchu pasażerskim. Po Stanach Zjednoczonych Japonia jest drugim krajem na świecie o największych przewozach ładunków i osób. Główne międzynarodowe porty lotnicze to: Międzynarodowy port lotniczy Narita obsługujący aglomerację Tokio, Port lotniczy Kansai w Osace oraz Chubu w Nagoi. Jednak największym japońskim oraz czwartym największym na świecie jest port lotniczy Haneda w Tokio, który swą wysoką pozycję utrzymuje pomimo tego, że obsługuje jedynie loty krajowe.

WIZY
Wiza nie jest wymagana w przypadku wyjazdów turystycznych trwających do 90 dni oraz wyjazdów służbowych (konferencje, spotkania biznesowe itp.). 

PRZEDSTAWICIELSTWA DYPLOMATYCZNE akredytowane w Japonii
Ambasada RP
2-13-5 Mita, Meguro-ku, Tokyo 153-0062tel. (81) 3- 5794-7020 Wydział Konsularny: (81) 3-5794-7040fax. (81) 3-5794-7024 (z Japonii) e-mail: polamb@poland.or.jp http://www.poland.or.jp
Konsulat RP w Osace
Konsul Honorowy: Kazuko Takashima3-1-1, Nakamiya Ohike, Hirakata, Osaka 573-0004tel. (81) 72-849-2218 fax. (81) 72-848-5315 e-mail: kako@muc.biglobe.ne.jp

PRZEDSTAWICIELSTWA DYPLOMATYCZNE akredytowane w Polsce
Ambasada Japoniiul. Szwoleżerów 8, 00-464 Warszawatel.: (22) 696 5000, faks: (22) 696 5001godziny otwarcia: 8:30 - 18:00 (pon.-pt.)uwaga: Ambasada nie działa w święta polskie i japońskie

comments powered by Disqus
Nasze marki:

Biuro Podróży Ecotravel

ul. Bulwarowa 35d/42, 31-751 Kraków (Nowa Huta)

+48 12 6489977, +48 12 6472266
+48 12 6471188, +48 12 6813692
fax.: +48 12 391 72 03
bok@ecotravel.pl

godz. otwarcia:
Poniedziałek - Piątek: 09:00-18:00
Sobota - Niedziela: nieczynne

Opublikowane na stronach internetowych www.ecotravel.pl materiały, informacje lub ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.